17 Mart 2015

The Theory of Everything

Arka arkaya yüksek puanlar veriyorum, ama bu biraz da sezonun getirdiği bir durum. Her sene Şubat ayında Oscar adayı filmler Türkiye sinemalarında peşi sıra gösterime giriyor. Gerçekten de şu son iki ayda çok başarılı filmler izledik. Bu seneki en iyi film adaylarının ortak noktası yaşamış/yaşayan bazı gerçek kişilikleri bilmediğimiz yönleri ile perdeye yansıtmasıydı. Martin Luther King (Selma), Alan Turing (The Imitation Game), Chris Kyle (American Sniper) derken şimdi de Stephen Hawking. Ama filmi "ünlü fizikçi Stephen Hawking'in hayatı" diye özetlemek çok yüzeysel kalır. Filmin bence iki ana ekseni var: Birincisi Hawking'in eşi Jane'in kocasının hastalığının tüm evreleri boyunca yaşadıkları, ki bir ara "acaba asıl başrolde olan Felicity Jones mu" diye düşünmedim değil. İkincisi de Hawking'in hayatı boyunca bilimsel olarak kanıtlamaya çalıştığı ve kendi özel hayatına da yansımaları olan teori, yani "her şeyin teorisi". Filmi çekici kılan, Hawking'in teorilerinin, aşkının ve hastalığının gelişiminin paralel bir şekilde yönetmen James Marsh tarafından usta bir kurgu eşliğinde anlatılması. Bittiğinde 3-5 dakika insanı sinema koltuğuna çakan filmlere bayılıyorum. The Theory of Everything; evren, Tanrı, din, varoluş gibi kavramların yanısıra yaşamın kendisi üzerine de izleyen herkesin farklı mesajlar çıkarabileceği, ama duruşunuz ne olursa olsun tuhaf bir şekilde herkese müthiş bir umut aşılayan, derin bir film. "While there's life, there is hope."


FRAGMAN

 The Theory of Everything (2014) on IMDb

Benim Notum: 8,5 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder